FAQ

FAQ | Najczęściej zadawane pytania

Masz pytania dotyczące Twojego wyjazdu? Dobrze trafiłeś.
Tutaj zebraliśmy odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania naszych Klientów.

Wyszukiwanie oferty

 

Co znajduję się w opisie oferty?

  • termin imprezy
  • rodzaj transportu
  • miejsce wylotu / wyjazdu i powrotu
  • kraj / region
  • nazwa hotelu / wycieczki / usługi, kategoria, ocena hotelu
  • zakwaterowanie i wyżywienie
  • cena za osobę / cena całkowita
  • dostępność oferty (status)
  • przegląd ofert dla wybranego hotelu (oferty alternatywne)
  • informacje o hotelu (opisy i zdjęcia ofert od różnych organizatorów, informacje o położeniu, regionie, pogodzie, wykres cenowy

Co jest wliczone w cenę wycieczki?
W cenę standardowego pakietu wyjazdowego wchodzą: przeloty w dwie strony, transfery z lotniska do hotelu i z hotelu na lotnisko, zakwaterowanie w wybranym przez Państwa hotelu, wybrany przez Państwa wariant wyżywienia, opieka polskojęzycznego rezydenta i ubezpieczenie od Kosztów Leczenia i od Nieszczęśliwych Wypadków. Jeśli oferta jest niestandardowa i nie zawiera którejś ze składowych pracownik naszego biura Państwa o tym poinformuje.

Rezerwacja

 

Jakie dane osobowe potrzebne są do podpisania umowy na wyjazd turystyczny?
Aby dokonać rezerwacji wyjazdu muszą Państwo podać następujące dane: imiona i nazwiska oraz dokładne daty urodzenia uczestników wyjazdu, adres korespondencyjny oraz telefon kontaktowy do rezerwacji. Do potwierdzenia niektórych rezerwacji potrzebny jest też numer dowodu oraz numer PESEL płatnika. Jeśli takie dane są wymagane zostaną Państwo o tym poinformowani przez naszego Konsultanta.

Rezerwując niektóre wyjazdy egzotyczne (np. na Dominikanę lub Kubę), wymagane jest także od Państwa podanie danych paszportowych tj. numerów paszportów, daty wydania i ważności dokumentu i organu wydającego lub skanów głównej strony paszportu.

Czy mogę zrezygnować z wykupionej wycieczki? Jakie są koszty takiej rezygnacji?
Rezygnacja z wyjazdu jest zawsze możliwa. Taką dyspozycję należy do naszego biura złożyć pisemnie w formie podania. Warunki rezygnacji są różne, w zależności od tego, czy mają Państwo wykupione ubezpieczenie od Kosztów Rezygnacji, czy rezygnacja przeprowadzana jest zgodnie z Warunkami Uczestnictwa. Koszty rezygnacji z wyjazdu wyliczane są przez organizatora indywidualnie dla każdego klienta.

Czy dokonanie rezerwacji na stronie Travelyou.pl jest wiążące?
Rezerwacje dokonane na stronie Travelyou.pl traktujemy jako zapytanie do oferty, ponieważ nie jest ono wiążące dla Klienta i nie gwarantuje dostępności oferty. Po dokonaniu zgłoszenia nasz Konsultant skontaktuje się z Tobą w celu potwierdzenia dostępność oferty oraz wskaże najdogodniejszy termin dokonania wpłaty. Rezerwacje są skuteczne dopiero po odesłaniu podpisanych dokumentów oraz opłaceniu zaliczki bądź całości kwoty za imprezę turystyczną zgodnie z warunkami uczestnictwa Organizatora.

Czy mogę założyć kilka rezerwacji wstępnych, a ostatecznie wybrać tylko jedną?
Oczywiście. Możesz dokonać kilku niezobowiązujących, wstępnych rezerwacji. Nasi Konsultanci pomogą Ci przy wyborze najlepszej z dostępnych ofert.

Jak rezerwować?

Nasza wyszukiwarka to łatwa i intuicyjna obsługa, a także szybkość działania. Proces rezerwacji przebiega w prosty i przejrzysty sposób. Gwarantujemy minimum formalności, bezpieczeństwo transakcji oraz formę płatności dostosowaną do potrzeb i możliwości Klienta.

Krok 1
W pole wyszukiwarki wpisz cel podróży, typ transportu, preferowane miejsce wylotu / wyjazdu, termin wyjazdu oraz ilośc uczestników wyjeżdżających na wakacje. Dodatkowo możesz wskazać ilość i wiek osób niepełnoletnich (dzieci) uczestniczących w imprezie turystycznej. Następnie kliknij przycisk  

Krok 2
Pojawia się lista z ofertami. Dodatkowo poprzez użycie filtra możesz zawęzić wyniki wyszukiwania zgodnie ze swoimi oczekiwaniami. W celu wyboru konkretnej oferty kliknij na nazwę hotelu lub przycisk    aby poznać szczegółowe informacje dotyczące wycieczki.

Krok 3
W celu dokonania niezobowiązującej do zakupu rezerwacji wstępnej, kliknij przycisk   Na tym  etapie pojawi się Formularz Rezerwacyjny z danymi płatnika i uczestników, regulamin oraz usługi dodatkowe. Wypełnione formularz zostanie przesłany do naszego Konsultanta, który potwierdzi dostępność ofert oraz pomoże Ci w załatwieniu pozostałych formalności. W dowolnej chwili  możesz skontaktować się z naszym Centrum Rezerwacyjnym pod numerem +48 787 078 122 . Nasi Konsultanci pomogą Ci przy wyborze najlepszej z dostępnych ofert.

Krok 4
Po potwierdzeniu dostępności miejsc i ostatecznej kalkulacji ceny wybranej oferty, prześlemy Ci drogą e-mailową komplet dokumentów dotyczący rezerwacji. Należy je sprawdzić i czytelnie podpisać, a następnie odesłać na podany przez naszego Konsultanta adres e-mail. Rezerwacje są skuteczne dopiero po odesłaniu podpisanych dokumentów oraz opłaceniu zaliczki bądź całości kwoty za imprezę turystyczną zgodnie z warunkami uczestnictwa Organizatora.

Prosimy o dokonanie wpłaty za rezerwację na nasz rachunek bankowy:
ING Bank Śląski S.A.: 05 1050 1520 1000 0097 2008 5654

Bilety lotnicze i dokumenty podróżne będą czekały na Ciebie w punkcie odpraw na lotnisku. Konsultant po zaksięgowaniu wpłaty za rezerwację prześle Ci potwierdzenie dokonania rezerwacji, które należy wydrukować i zabrać ze sobą na lotnisko.

GOTOWE! Rozpocznij odliczanie dni do wakacji już teraz.

W przypadku jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości zapraszamy do kontaktu:

Travelyou.pl | Centrum Rezerwacji
tel. +48 787 078 122
email: biuro@travelyou.pl

Dokumenty

 

Jakie dokumenty muszę mieć przy sobie przed wyjazdem na lotnisko?
Niezbędne dokumenty, które musisz zabrać ze sobą na wakacje to:
• ważny paszport lub dowód osobisty, jeśli wyjeżdżasz do krajów należących do strefy Schengen;
• wydrukowana Umowa oraz Potwierdzenie Rezerwacji, które otrzymasz od nas e-mailem przed rozpoczęciem wycieczki
• wiza, jeśli jest wymagana i nie można jej kupić na lotnisku;
• zaświadczenie o szczepieniach –  jeśli są wymagane;
• paszport covidowy lub inny dokument, jeśli jesteś po szczepieniu na COVID-19.

Prosimy pamiętać, że od 26 czerwca 2012 roku każdy obywatel Polski (dotyczy to również dzieci) podczas podróży zagranicznych musi posiadać własny paszport lub w przypadku podróży do krajów UE – dowód osobisty. Wymóg ten dotyczy również wszystkich dzieci, niezależnie od ich wieku.

Ile musi być ważny paszport / dowód osobisty przed wylotem ?
Do uczestników wycieczki i wyjeżdżających należy odpowiedzialność za posiadanie ważnych dokumentów takich jak paszport – najczęściej powinien być ważny minimum 6 miesięcy od daty powrotu do Polski. Przy wyjeździe do krajów Unii Europejskiej wymagany jest dowód osobisty lub paszport. Upewnij się, jakie wymagania ma kraj, do którego podróżujesz – możesz to sprawdzić w sekcji Przewodnik po wybraniu konkretnego celu podróży. Jeśli data ważności dokumentu tożsamości będzie niezgodna z tymi wymaganiami, może się okazać, że odprawa na lotnisku będzie niemożliwa.

Bagaż

 

Jak jest dopuszczalny ciężar bagażu podręcznego?
Każda linia lotnicza ma swoje wytyczne dotyczące bagażu podręcznego, sugerujemy sprawdzić dokładne wymiary na stronie konkretnej linii lotniczej. Zazwyczaj w kabinie dla pasażerów można przewieźć jeden bagaż podręczny o wadze od 5 kg oraz o wymiarach nieprzekraczających 55 x 40 x 20 cm — powinien on zmieścić się pod siedzeniem. Szczegółowe informacje o limitach bagażowych znajdują się w umowie oraz na stronie linii lotniczych obsługujących dany lot.

Jak jest dopuszczalny ciężar bagażu rejestrowanego?
Najczęściej stosowany limit to 20kg. Limity bagażowe ustala linia lotnicza obsługująca przelot. Informacje o rozmiarach oraz maksymalnej wadze bagażu głównego i podręcznego znajdują się w umowie.

Gdzie zgłosić zaginięcie lub uszkodzenie bagażu?
Proces reklamacji w przypadku uszkodzenia walizki rozpoczyna się na lotnisku. W tym celu jeszcze przed opuszczeniem strefy zamkniętej należy zgłosić się do biura reklamacji bagażowych, znajdującego się na każdym lotnisku. Biuro to może występować pod różnymi nazwami „Lost and Found”, „Baggage claim”. Pracownik biura po przyjęciu reklamacji przekaże raport PIR (Property Irregularity Report) tzw. Raport Niezgodności Bagażowej. Należy go zachować do celów reklamacyjnych. Dodatkowo warto zadbać o dokumentację dowodową uszkodzonego bagażu w formie zdjęć lub filmu – nie jest to jednak obowiązkowe.

Reklamację należy wysłać w formie pisemnej (e-mailem, za pomocą formularza reklamacyjnego bądź listownie). Do reklamacji należy dołączyć:

  • szczegóły lotu (data lotu, numer rezerwacji, numer lotu),
  • swoje roszczenie, czyli wysokość oraz wybraną formę rekompensaty
  • Kopię raportu PIR
  • Kopię kwitu bagażowego
  • dane rachunku bankowego

Jeżeli nie masz możliwości dołączenia załączników, można przesłać je linii lotniczej w odpowiedzi na reklamację. Na wysłanie reklamacji na uszkodzony bagaż konsument ma 7 dni. Po tym czasie, linia lotnicza ma prawo odrzucić skargę.

Jakie są limity bagażu dla dzieci?
Każda linia lotnicza ma swoje wytyczne dotyczące bagażu dla dzieci. Nie przysługuje żaden dodatkowy limit bagażu podręcznego dla niemowląt (w wieku od 8 dni do 23 miesięcy) zajmujących miejsce dla wygody. Jednakże osoba dorosła podróżująca z niemowlęciem oprócz własnego bagażu podręcznego może również przewozić torbę dziecięcą o wadze do 5 kg.

Dziecku powyżej 2 roku życia z własnym miejscem przysługuje taki sam limit bagażu jak dorosłemu podróżującemu w tej samej klasie podróży. Dotyczy to zarówno bagażu podręcznego, jak i bagażu rejestrowanego.

Co można mieć w bagażu podręcznym?
Ograniczenia w stosunku do zawartości bagażu podręcznego sprawiają, że należy pakować się z głową i planem. Obowiązują bowiem limity nie tylko co do objętości, ale i ilości określonych rzeczy. W walizce można mieć: napoje alkoholowe (do 100 ml), kosmetyki (100 ml) umieszczone w przezroczystej folii o pojemności 1 l, żywność, ubrania, sprzęt medyczny (np. ciśnieniomierz), leki i napoje (do 100 ml). Na kilka dni przed planowanym lotem warto sprawdzić regulamin konkretnej linii. Pozwoli to uniknąć problemów. Produkty kupione w strefie bezcłowej są wyłączone z wszelkich limitów. Osobnej kontroli poddane zostaną komputery przenośne i inne większe urządzenia elektroniczne zabierane na pokład samolotu.

Transfer

 

Na ile godzin przed wylotem powinienem przybyć na lotnisko?
Najczęściej linie lotnicze, które obsługują dany lot, sugerują, abyś pojawił się w porcie lotniczym nie później niż na 2 godziny przed planowanym wylotem. Są na świecie i takie miejsca, gdzie należy być wcześniej.

Czy cena wyjazdu zawiera transfer do hotelu?
Tak. W przypadku korzystania z przelotów czarterowych cena wycieczki zawiera transfer do hotelu. W przypadku przelotu samolotem rejsowym prosimy o upewnienie się czy transfer jest zawarty w cenie. W razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy – nasz konsultant udzieli szczegółowej odpowiedzi w tym temacie.

Jak wygląda transfer z lotniska do hotelu?
Po przylocie na lotnisko docelowe i odebraniu bagażu kierujesz się do wyjścia, gdzie czeka przedstawiciel Twojego organizatora. Po zebraniu wszystkich uczestników wycieczki jedziecie do hotelu transportem wybranym przez organizatora. Najczęściej jeden autokar rozwozi turystów po kolei do wybranych hoteli zgodnie z wykupioną ofertą.

Jak odbywa się transfer powrotny z hotelu na lotnisko?
Transfer z hotelu na lotnisko w drodze powrotnej rozpoczyna się zazwyczaj około 3-4 godziny przed planowanym wylotem. Rezydent na miejscu będzie informował o godzinach zbiórki i odjazdu na lotnisko. Jeżeli na danym kierunku nie ma rezydenta, takie informacje będą dostępne na tablicy informacyjnej organizatora wycieczki lub w recepcji hotelowej.

Ubezpieczenie

 

Czy cena wycieczki zawiera ubezpieczenie?
Tak. Zgodnie z ustawą o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, firmy organizujące imprezy turystyczne za granicą, mają obowiązek zawarcia na rzecz podróżnych umowy ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia. To oznacza, że podstawowe ubezpieczenie kosztów leczenia (KL) i nieszczęśliwych wypadków (NW) zawarte jest w cenie każdej oferty wyjazdu za granicę.Dodatkowo możesz ubezpieczyć się we własnym zakresie wykupując ubezpieczenie od chorób przewlekłych bądź ubezpieczenie od kosztów rezygnacji. Zalecamy dokupienie dodatkowego ubezpieczenia, które ma dużo szerszy zakres ochrony i zabezpiecza także w przypadku zachorowania na COVID-19 lub kwarantanny.

Co robić w przypadku nagłego wypadku podczas pobytu wakacyjnego?
W razie wypadku należy zgłosić się do najbliższej palcówki medycznej. Prosimy koniecznie skontaktować się z przedstawicielem Organizatora, który pomoże w udzieleniu jak najskuteczniejszej pomocy.

Czy mogę dokupić rozszerzony pakiet ubezpieczenia po zarezerwowaniu wycieczki?
Tak, ubezpieczenie w różnych wariantach można dokupić także w późniejszym terminie. Możliwe jest także rozszerzenie zakresu ubezpieczenia np. o choroby przewlekłe lub sporty ekstremalne. Aby to zrobić, wystarczy wysłać e-mail na adres biuro@travelyou.pl lub zadzwonić na naszą infolinię +48 787 078 122. Wyjątkiem jest ubezpieczenie zawierające koszty rezygnacji które może być wykupione jedynie w dniu zawarcia umowy uczestnictwa w imprezie turystycznej.

Czy warto wykupić Ubezpieczenie od Kosztów Rezygnacji?
Tak. Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji pozwoli zaoszczędzić sporo pieniędzy, jeśli przed zaplanowaną wcześniej podróżą któryś z jej uczestników będzie musiał odwołać wyjazd.
Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji jest to dodatkowe ubezpieczenie, niewchodzące w skład ubezpieczenia turystycznego na wyjazd. Chroni ono wyjeżdżającego w sytuacji, gdy zachodzi konieczność odwołania wyjazdu (np. choroba, pobyt w szpitalu, śmierć bliskiej osoby – odpowiednio udokumentowane). Ubezpieczenie zapewni zwrot poniesionych kosztów.

Płatność

 

W jaki sposób mogę zapłacić za wycieczkę?
Najpopularniejszą formą  płatności jest wykonanie przelewu na wskazany numer konta, a następnie wysłanie mailem potwierdzenia dokonanej transakcji. Możesz również zapłacić za rezerwację kartą kredytową. Po uregulowaniu przez Państwa płatności, rezerwacja zostanie potwierdzona w systemie przez naszego Konsultanta.

Jaki mam termin na dokonanie płatności?
Dokonując rezerwacji zostaniesz poinformowany przez naszych Konsultantów o terminach i warunkach płatności. Rezerwacja staje się skuteczna dopiero po dokonaniu płatności.

Jaki jest numer konta Travelyou.pl?
ING Bank Śląski S.A.
Nr rachunku: 05 1050 1520 1000 0097 2008 5654

Czy podczas wysyłania dokumentów załączyć potwierdzenie przelewu?
Tak. Potwierdzenie przelewu musi zostać odesłane wraz z podpisaną umową i warunkami uczestnictwa w celu potwierdzenia rezerwacji.

Czy muszę płacić całkowitą kwotę wycieczki od razu?
Nie. Co do zasady wyjazdy, których termin rozpoczęcia jest późniejszy niż 30 dni, wymagają uiszczenia zaliczki. Wysokość zaliczek regulują warunki uczestnictwa, które przesyłamy wraz z umową do Klienta po dokonaniu (niezobowiązującej) rezerwacji wstępnej. Termin dopłaty zależy od konkretnego organizatora. Jak tylko będzie się zbliżać jej termin, poinformujemy Cię o tym fakcie drogą mailową.

Czy mogę zapłacić za wyjazd kartą kredytową?
Tak. Bezpieczeństwo transakcji gwarantowane jest przez wiodącego na polskim rynku operatora płatności online Przelewy24. Podczas płatności kartą nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów. Przelewy24 to system autoryzacji kart płatniczych i przelewów bankowych, który zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa transakcji elektronicznej. Bezpieczeństwo transakcji kartą gwarantuje wykorzystanie odpowiednich zabezpieczeń transakcji – 3D Secure (Verified by VISA oraz MasterCard SecureCode), SSL 128 bitów (Secure Sockets Layer).

Klient po potwierdzeniu dostępności miejsc i ostatecznej kalkulacji ceny wybranej oferty,
otrzymuje mailem od naszego Konsultanta komplet dokumentów dotyczący rezerwacji + dedykowany link, dzięki któremu od razu realizuje płatność.

Od klienta zależy, czy zapłaci za pomocą komputera i strony www, czy urządzenia mobilnego. Płatność od razu trafi na konto Travelyou.pl

Jakiego typu karty kredytowe są akceptowane podczas płatności kartą?
Akceptujemy płatności kartą kredytową typu VISA i MasterCard.
 

Organizacja imprezy

 

Na ile godzin przed wylotem powinienem przybyć na lotnisko?
Najczęściej linie lotnicze, które obsługują dany lot, sugerują, abyś pojawił się w porcie lotniczym nie później niż na 2 godziny przed planowanym wylotem. Są na świecie i takie miejsca, gdzie należy być wcześniej. Dodatkowo nasi Konsultanci poinformują Cię o godzinie zbiórki na lotnisku i potwierdzą godziny przelotu samolotu.

Kiedy rozpoczyna się i kończy doba hotelowa?
Doba hotelowa rozpoczyna się między 14:00 a 15:00. Bardzo często rozpoczęcie doby hotelowej warunkuje godzina lądowania samolotu. Wszystkie świadczenia, w tym także wyżywienie, rozpoczynają się po zameldowaniu w recepcji hotelowej. Po zakończeniu ostatniej doby hotelowej należy opuścić pokój do godziny 10:00 – 12:00.

W jakich sytuacjach może dojść do odwołania wycieczki?
Zgodnie z warunkami uczestnictwa, organizatorzy zastrzegają sobie prawo do anulowania imprezy turystycznej. Najczęstszą przyczyną anulacji jest zbyt mała liczba uczestników wyjazdu. W takiej sytuacji Travelyou.pl zwraca 100% wpłaconej kwoty, ewentualnie nasz Konsultant może także zaproponować Klientowi alternatywną ofertę.

Czy udział w wycieczce fakultatywnej wiąże się z dodatkową opłatą?
Tak, wycieczki fakultatywne są opłacane osobno na miejscu. Po przylocie spotka się z Tobą przedstawiciel organizatora wyjazdu (rezydent), który wręczy pełną ofertę dostępnych wycieczek fakultatywnych.

Czy istnieje opcja organizacji wyjazdu grupowego?
Oczywiście, istnieje taka opcja.. Nasi Konsultanci z Centrum Rezerwacji chętnie pomogą w organizacji tego typu wyjazdu. W każdej chwili możesz wysłać zapytanie na nasz adres: biuro@travelyou.pl lub skorzystać z numeru Infolinii: +48 787 078 122

Co robić w przypadku nagłego wypadku, kradzieży, itp.. ?
W przypadku takiego zdarzenia zawsze proszę się kontaktować z rezydentem organizatora wyjazdu, który skieruje Cię do odpowiednich służb pomocy. W sytuacjach nadzwyczajnych prosimy kontaktować się z policją, pogotowiem lub strażą pożarną. Numer 112 to jednolity ogólnoeuropejski numer alarmowy, pod który można bezpłatnie dzwonić z telefonu stacjonarnego lub komórkowego w całej UE.

Czy rezydent będzie w hotelu?
Zwykle rezydent ma pod opieką kilka hoteli, ale zwykle ma też wyznaczone dni oraz godziny, w których pełni dyżur w konkretnym hotelu. Szczegółowe informacje uzyskasz na pierwszym spotkaniu z rezydentem, zazwyczaj na drugi dzień po przylocie.

Wakacje z dzieckiem

 

Czy dziecko może podróżować samodzielnie?
Dzieci poniżej 18 roku życia mogą podróżować samodzielnie, jednak tylko za zgodą rodziców potwierdzoną notarialnie.

Jaki dokument jest wymagany dla dziecka poniżej / powyżej 2 roku życia?
Każdy podróżny bez względu na wiek musi posiadać dokument tożsamości. W zależności od kierunku będzie potrzebny dowód osobisty lub paszport. Prosimy pamiętać, że od 26 czerwca 2012 roku każdy obywatel Polski (dotyczy to również dzieci) podczas podróży zagranicznych musi posiadać własny paszport lub w przypadku podróży do krajów UE – dowód osobisty. Wymóg ten dotyczy również wszystkich dzieci, niezależnie od ich wieku.

Gdzie znajdę na waszej stronie ofertę wyjazdów skierowaną dla rodzin z dziećmi?
Po wybraniu w wyszukiwarce konkretnego celu podroży, kliknij “Więcej opcji” gdzie możesz zawęzić wyszukiwanie ofert korzystając z dodatkowych atrybutów typu: Dla rodzin z dziećmi. Po wyborze tej opcji nasza wyszukiwarka wyselekcjonuje i wyświetli wyłącznie oferty skierowane dla rodzin z dziećmi.

Czy dziecku przysługuje prawo do własnego bagażu?
Każda linia lotnicza ma swoje wytyczne dotyczące bagażu dla dzieci. Nie przysługuje żaden dodatkowy limit bagażu podręcznego dla niemowląt (w wieku od 8 dni do 23 miesięcy) zajmujących miejsce dla wygody. Jednakże osoba dorosła podróżująca z niemowlęciem oprócz własnego bagażu podręcznego może również przewozić torbę dziecięcą o wadze do 5 kg. Dziecku powyżej 2 roku życia z własnym miejscem przysługuje taki sam limit bagażu jak dorosłemu podróżującemu w tej samej klasie podróży. Dotyczy to zarówno bagażu podręcznego, jak i bagażu rejestrowanego.

Czy dziecko ma swoje miejsce w samolocie?
Dzieci do drugiego roku życia przewożone są na kolanach opiekuna. Ich podróż jest z reguły bezpłatna albo znacznie tańsza. Należy jednak zwrócić uwagę, ze większość linii lotniczych w takim przypadku nie pozwala na zabranie dodatkowego bagażu dla dziecka lub znacznie ogranicza jego objętość. Dziecko, które ukończyło 2 lata, jest już pasażerem, któremu przysługuje miejsce siedzące w samolocie.

Czy mogę zabrać wózek do samolotu?
Podróż z wózkiem dziecięcym jest dozwolona i powszechnie praktykowana. Jednakże, ze względu na swoje rozmiary wózki najczęściej nie mogą być przewożone w kabinie statku powietrznego, a ich transport odbywa się wyłącznie w luku bagażowym. Odprawa wózka dziecięcego wygląda zazwyczaj podobnie jak w przypadku bagażu rejestrowanego. Zostaje on zaopatrzony w punkcie odprawy biletowo-bagażowej w przywieszkę i dopiero przed wejściem pasażera na pokład zostaje umieszczony w luku bagażowym. Wydanie nastąpi bezpośrednio po wylądowaniu. Wózek dziecięcy można oczywiście nadać jak zwykły bagaż rejestrowany. W tym przypadku zalecane jest jego odpowiednie zabezpieczenie. Więcej informacji na temat podróży z dzieckiem znajdziesz na stronach Urzędu Lotnictwa Cywilnego https://www.ulc.gov.pl/pl/

Czy dziecko może lecieć z babcią / dziadkiem samolotem?
Na podróż dziecka za granicę musi być zgoda obojga rodziców, jednak przepisy prawa krajowego nie wymagają posiadania specjalnego upoważnienia przy wyjeździe dziecka z jednym rodzicem lub z osobą trzecią, np. z dziadkami. Fakt posiadania dokumentu tożsamości dziecka (dowodu osobistego lub paszportu) przez osoby trzecie traktowany jest jak zgoda rodziców na podróż dziecka. Przed wyjazdem sprawdź informacje o procedurach podróżowania osób nieletnich w ambasadzie kraju, do którego się udajesz.

Szczepienia

 

Czy muszę być zaszczepiony przeciwko COVID-19 żeby polecieć na wakacje?
Nie, szczepienia na COVID-19 nie są wymagane. W przypadku niektórych kierunków osoby zaszczepione są zwolnione z testów, a osoby bez szczepienia muszą wykonać odpowiedni test przeciwko COVID-19. Więcej informacji na https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych.

Co w przypadku otrzymania pozytywnego wyniku testu na COVID-19 przed wyjazdem?
Zalecamy wykupienie dodatkowego ubezpieczenie od Kosztów Rezygnacji, które pozwala również na otrzymanie zwrotu poniesionych kosztów podróży anulowanej z powodu zachorowania na COVID-19. Skontaktuj się z naszym konsultantem, aby uzyskać więcej informacji.

Jakiego typu szczepienia zalecane w przypadku wylotu do krajów egzotycznych?
W przypadku wyjazdów do krajów strefy tropikalnej niezbędna jest wizyta w przychodni medycyny podróży i kontakt z lekarzem chorób zakaźnych, medycyny tropikalnej lub medycyny podróży, co pozwoli uzyskać informacje nt. zasad przygotowania się do wyjazdu i pobytu w kraju docelowym. Wizyta u specjalisty powinna odbyć się nie później niż 6-8 tygodni przed planowaną podróżą. Pozwoli to na przyjęcie z odpowiednim wyprzedzeniem zalecanej przez lekarza profilaktyki w postaci szczepień ochronnych albo profilaktyki lekowej. Zalecenia dotyczące szczepień dla poszczególnych regionów świata znajdziesz TUTAJ